Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

wij zijn datatrics partner

Een compleet CDP met nederlandse support

Datatrics partner relevant voor je klant

Hét Customer Data Platform voor het personaliseren van customer/candidate journeys en marketingcampagnes. Datatrics verzamelt data over bezoekersgedrag op jouw website en/of webshop. Je kunt gemakkelijk interne en externe databronnen met elkaar koppelen in dit systeem waardoor je gemakkelijk klantprofielen opmaakt. Met deze klantprofielen kun je vervolgens gepersonaliseerde content tonen in iedere stap van de klantreis en zorg je tegelijkertijd dat je daarmee ook weer targeting groepen voor ads en social aanmaakt.

Wij hebben voor een partnership met datatrics gekozen omdat het een Nederlandse tool is die erg gemakkelijk is in gebruik. Waar je voor andere CDP's echt nog wel technische / programmeer kennis nodig hebt, is dat bij Datatrics niet nodig.

zet hyper personalisatie in met je eigen klantdata

Datatrics is een Nederlands CDP (Customer Data Platform) die je helpt om ultiem gepersonaliseerde campagnes op te zetten zodat je jouw klanten en prospects voorziet van de juiste content waarop ze op dat moment ook daadwerkelijk zitten te wachten. Met deze tool kan je niet alleen automatisch de juiste content uitserveren, maar voorzie je die ook nog eens van een mega persoonlijk sausje. Op basis van iemands eigen klikgedrag, persoonlijke voorkeuren en externe factoren die van invloed kunnen zijn op iemands koopgedrag (denk bijvoorbeeld aan woonplaats of weersomstandigheden) worden aanbevelingen gedaan. Ook kunnen we met datatrics de website helemaal aanpassen in de juiste sfeer en met de juiste content voor iemands achtergrond. Bovendien bouwen we zodoende ook nog eens aan robuuste klantprofielen die totaal gebaseerd zijn op 1-1 communicatie en registraties. Niet alleen online data wordt meegenomen, ook CRM en ERP data kan hierin meegenomen worden. 

Met deze tool in onze gereedschapskist zorgen we voor hyper persoonlijke en effectieve marketingcampagnes door het opzetten van mega relevante contactmomenten die totaal zijn afgestemd op individueel klantgedrag. Tegelijk kunnen we steeds A/B testen om te blijven monitoren wat de meeste conversies oplevert.

waarom wij werken met datatrics

Het systeem heeft een snelle leercurve

Deze Nederlandse tool geeft je de mogelijkheid om real time aanbevelingen te geven in iedere stap van de customer journey. Datatrics is een Customer Data platform (CDP) dat je helpt bij het personaliseren van de customer journey. Met Datatrics verzamel je data over het gedrag van je bezoekers op jouw website of webshop. 

Door de klantdata (zowel offline data als online data) steeds te koppelen, kunnen we volledige klantprofielen opbouwen en zijn we in staat hyper gepersonaliseerde communicatiestromen op te zetten. Echt 1-1, omnichannel en allemaal in eigen beheer. 

Waar kan Datatrics bij helpen?
  1. De belangrijkste is met de hyper personalisatie van marketing: Met Datatrics kan je klantprofielen opstellen om inzicht te krijgen in specifiek klantgedrag en voorkeuren. Dit stelt je in staat om gerichte, hyper gepersonaliseerde marketingcampagnes te ontwikkelen die 1-1 zijn afgestemd op de behoeften en interesses van individuele klanten en prospects
  2. Optimalisatie van conversies: Door gegevens te analyseren over hoe gebruikers omgaan met een website of mobiele app, kan Datatrics helpen bij het optimaliseren van de gebruikerservaring en zodoende de conversies te verhogen. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat bepaalde pagina's of aanbiedingen real tine worden aangepast op de gebruiker, of dat er gerichte berichten worden getoond aan gebruikers die zich op een specifieke locatie bevinden en specifieke content hebben bekeken.

  3. Klantretentie: Door inzicht te krijgen in klantgedrag en -voorkeuren, kan Datatrics helpen bij het ontwikkelen van programma's voor klantretentie die de loyaliteit en betrokkenheid van klanten vergroten. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat klanten speciale aanbiedingen worden gedaan op basis van hun aankoopgeschiedenis, of dat ze worden uitgenodigd om deel te nemen aan exclusieve evenementen of programma's

  4. Analyse van bedrijfsprestaties: Door gegevens te verzamelen en te analyseren over websiteverkeer en gedrag aan de ene kant, maar aan de andere kant kan zien wat de effecten zijn op de conversie, kan Datatrics helpen bij het identificeren van trends en patronen. De ze inzichten kunnen gebruikt worden om bepaalde strategieen te testen en door te ontwikkelen

Wat zijn de meest gebruikte functies in Datatrics?
  1. Gegevensintegratie: Datatrics kan worden geïntegreerd met verschillende gegevensbronnen, zoals CRM-systemen, webanalyse-instrumenten en sociale media-platforms. Dit stelt je in staat om alle gegevens op één plaats te verzamelen en te gebruiken voor analyse en marketing. Juist nu erg belangrijk om aan je first party cookies te werken!
  2. Segmentatie: Met Datatrics kan je jouw klanten en prospects segmenteren op basis van verschillende kenmerken, zoals demografische gegevens, gedragsgegevens en interesses. Dit stelt je in staat om gerichte marketingcampagnes te ontwikkelen die hyper personalized zijn
  3. Contentpersonalisatie: Met Datatrics kan je gepersonaliseerde inhoud leveren aan klanten en prospects op basis van hun gedrag en interesses. Dit stelt jou in staat om de betrokkenheid van jouw klanten te vergroten en hun merkloyaliteit te verbeteren
  4. Voorspellende analyse: Datatrics maakt gebruik van machine learning-algoritmen om voorspellingen te doen over klantgedrag en -voorkeuren. Dit stelt je in staat om jouw marketing- en verkoopstrategie te optimaliseren en te anticiperen op toekomstige trends en patronen

  5. A/B-testen: Met Datatrics kan je verschillende versies van jouw marketingcampagnes testen om te zien welke het beste werkt. Dit stelt je in staat om jouw marketing te optimaliseren en conversies te verhogen

Hoe verhoudt Datatrics zich tegenover andere CDP's?

In het algemeen biedt Datatrics vergelijkbare functionaliteit als andere CDP's (zoals bijvoorbeeld BlueConic, Tealium of Segment) maar het platform onderscheidt zich wat ons betreft echt op de volgende punten:

  1. De vele standaard integraties die al gemaakt zijn met overige geavanceerde marketing- en salestools waardoor synchronisatie gemakkelijk gaat en dataverzameling heel breed kan gaan
  2. Voorspellende analyse en A/B-testen waarin Datatrics al veel ontwikkeling in heeft zitten
  3. Daarnaast is het platform ook enorm gebruiksvriendelijk en heb je niet heel veel technische (programmeer) skills nodig en biedt het standaard uitgebreide rapportages

Bovendien is Datatrics erg gunstig qua pricing!

 

Wil je weten wat Datatrics kost of wil je zien hoe het werkt? Vraag dan een gratis trial bij ons aan!

vraag Trial aan

Relevant voor je Klant worden?

Wij werken anders dan andere marketingbureaus. De aanpak die wij kiezen is die van Smarketing! 

Algemene voorwaarden

Download vrijblijvend onze Smarketingkit!

De smarketing-toolkit is een unieke verzameling van relevante tools, documenten en templates die jou helpen met het verzamelen van kwalitatieve leads. 

Contact

Leuk, wij maken graag kennis met je!

Coehoorn van Scheltingaweg 1N
8442 EZ Heerenveen

Copyright © Relevant voor je klant | Website: Pencilblocks | Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud