Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Heb je al een stappenplan? Gooi maar weg. Dit is namelijk geen gewoon inbound marketing stappenplan, dit is Smarketing.
Bij bouwbedrijf de ContentBouwers houden ze van aanpakken: Flip schrijft een blog op zijn vrije avond, Erica werkt weken tussen de afspraken door aan een nieuwsbrief en Koen, die een uurtje over heeft, zet het allemaal even online. Dat is nog eens lekker effectief samenwerken. Toch…?
Het resultaat: 0 nieuwe leads én dus ook 0 motivatie om die ‘extra’ werkzaamheden iedere week of maand weer op te pakken.
Herkenbaar probleem?
Inbound marketing kan een hele effectieve manier zijn om leads te verzamelen en zo in contact te komen met potentiële nieuwe klanten. Maar hoe pak je het aan als de ‘we doen alles wel even tussendoor’-strategie niet werkt? Moet je eerst een meerjarenplan opstellen en een halve ton uitgeven? Nee, ook niet.
Wat moet je wel doen om nieuwe klanten aan te trekken?
Het eerste wat je moet doen om te beginnen met leads verzamelen via inbound marketing is het boven aan je to do-lijstje zetten en het daarmee belangrijk maken. Daar mag je dus best even wat aandacht aan besteden en wat tijd voor vrij maken in je agenda. Denk alvast na over de vraag wat het je gaat opleveren. Denk aan de nieuwe klanten die je binnen wilt halen en zorg voor focus.
Focus op het plan
Het tweede wat je moet doen is een cliché, maar daarom niet minder waar: deel je project op in kleine stapjes. Zo houd je niet alleen het overzicht, maar blijf je ook gemotiveerd omdat je steeds weer een stukje van je plan af kan ronden. Om je hierbij te helpen hebben wij op basis van onze ervaringen een blogreeks geschreven. Na het lezen kun je direct stap voor stap aan de slag gaan. Je leert hoe je jouw bedrijf beter vindbaar maakt voor jouw doelgroep en hoe je leads genereert waarmee je aan tafel komt bij de klant.
Waarom werken met het Smarketing 10-stappenplan voor nieuwe klanten?
Heb je al een stappenplan? Gooi maar weg. Dit is namelijk geen gewoon inbound marketing stappenplan, dit is Smarketing. Inbound marketing waarbij de samenwerking tussen marketing en sales voorop staat. Wij geloven dat je alleen door echte samenwerking zorgt voor de juiste kwalitatieve leads en de opvolging daarvan.
Wil je ook nieuwe klanten aantrekken? Lees dan direct de eerste stap uit het inbound marketing 10-stappenplan of download het e-book Trek nieuwe klanten aan! Inbound marketing 10-stappenplan
Wij werken anders dan andere marketingbureaus. De aanpak die wij kiezen is die van Smarketing!
De smarketing-toolkit is een unieke verzameling van relevante tools, documenten en templates die jou helpen met het verzamelen van kwalitatieve leads.
Leuk, wij maken graag kennis met je!
Copyright © Relevant voor je klant | Website: Pencilblocks | Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud